Preskočiť na hlavný obsah

Koliečko v peklíčku (cyclocross)



Foto: Vladimír Adámek, Hobby kategória už stojí na štarte

Koliečko v peklíčku. Ja a cyclocross. Alebo proste blbosť, ktorú som si užil.
Tak by sa dala vystihnúť nedeľa, keď bol u nás v dedine pohár v cyclocrosse s titulom: svetový. To znamenalo, že prídu výborní pretekári od nás a z okolitých krajín a určite sa bude dať na čo pozerať. Ja keď mám čas, tak si občas zapnem youtube, kde je kanál UCI, ktorý vysiela naživo cyclocross najvyššej kategórie. Tak som bol pevne rozhodnutý, že sa prídem pozrieť a dám si nejaké to pivko.

Cyclocross u nás na Rakovej už má tradíciu zopár rokov - konáva sa tu Slovenský pohár. Ja si pamätám ako som v 2012 išiel aj s novým bicyklom na pretek v Hobby kategórii. V mojej vekovej kategórii sme boli 4-ria a ja som skončil tretí. Dokonca som dostal aj nejaké ceny! A to som tam bol v teplákoch s bavlneným tričkom. 

Dokonca som dostal takýto hrnček! :) 

Ten pretek vtedy bol obrovskou motiváciou. Kúpil som si prvý dres, doplnky na bicykel a už to išlo. Na cyclocross som však išiel až v roku 2015. A to bola katastrofa. Opäť pekné počasie, veľa hobby jazdcov. Dokonca takí z dediny, čo jazdia na bicykli možno tak do obchodu. Hneď na štarte predo mnou niekto spadol, v kopčekoch predo mnou zopár ľudí zastavilo a musel som zostupovať aj ja... no bolo to hrozné. A povedal som si, že už nikdy viac, takéto niečo. Minulý rok som teda vynechal, lebo som nechcel ísť.

Tento rok to malo byť rovnako, vôbec som to nesledoval, len som chcel ísť kuknúť profíkov. Ale 2 dni predtým začalo pršať a počasie ukazovalo na nedeľu dobrý masaker. Práve to ma nalákalo. Povedal som si, že to bude to poriadny zážitok o ktorom budem môcť aj napísať na blog - keďže v poslednej dobe som nemal moc o čom písať. Dokonca som namontoval aj kamerku a celé som to natočil. Video bude na konci príspevku.

Ráno o 8:40 som sa išiel zaregistrovať. V daždi som sa tam dotrepal, dali mi číslo 88 a išiel som si prejsť trať. Okruh mal cca 2,5 km. Už ráno to bolo pekne rozbahnené, mňa šmýkalo a vedel som, že na predné priečky sa pozriem iba ak na štarte. Už po tomto omrknutí som vyhadzoval blato, trávu a odpad z prehadzovačky, reťaze..., bolo jasné, že to bude parádička.
O 9:30 nás zoradili na štarte. Nebolo nás veľa, čo sa mi páčilo. Niektorí sme sa poznali a tak sme prehodili aj pár slov.

Vyrazili sme celkom drsne, ja som hneď zaostal, pretože som sa skutočne nechcel trepať dopredu. Hneď v prvom kopčeku ma dokonca nepríjemne šmyklo. Ale bojoval som. Srdce, pľúca bojovali. Ale išiel som na tom teréne ako slimák, akoby ten výkon proste mizol. Poobede som si všimol, že profíci mali proste v paži a aj rovinaté úseky, kde som ja bojoval, rýchlo prebehli po svojich. Na trati boli aj schody, hrozne nepríjemné kopčeky, ktoré organizátori vytvorili. Takže to bolo parádne. Také ako som sa na to tešil. Blato na ťažkej trati. Môj dres bol tak špinavý, že s ním mala dobrú robotu aj naša práčka. 

Už po preteku. Vyzerám relatívne čisto, ale to preto, lebo predo mnou nik nešiel. Keby ste ma však videli zozadu... hnedá farba.

Po preteku som išiel domov, dal si sprchu a obed, trochu oddýchol. O druhej sme išli spolu s mamou a naším psíkom kuknúť profíkov. A na trati boli ľudia ako Martin Haring, ktorý bol aj na olympiáde, či český talent Adam Ťoupalík. Skutočne bolo na čo pozerať. Divákov bolo pomenej, ale tlieskalo sa, niektorí kričali a našiel sa aj nejaký ten rapkáč. U profíkov je to tak, že prejdú prvé kolo a podľa toho času sa vypočíta, že koľko okruhov musia prejsť, aby jazdili 1 hodinu. 

Veľmi sa páčilo aj našej Ele. No ešte viac sa páčila ona. Ešte v živote som nevidel, aby toľko ľudí išlo ku psovi a pýtali sa, že či ju môžu pohladkať. Dokonca aj komentátor išiel okolo a pochválil nám ju a pohladkal ju. Predsa len je parádna. :)



Keď profíci dojazdili, ja som dopil pivo a dojedol výbornú klobásku, tak sme išli domov. Bola to parádna nedeľa. Ja som hovoril, že keby bolo pekne, tak tam pretekať nejdem. Za tým si stojím. Toto bol parádny zážitok - dobrovoľne sa tam hodiť na hentakú trať. Vidieť tých profíkov a tie ich mašiny naživo, to bola tiež poriadna paráda. Veľmi sa mi páči, že to v našej dedine takto žije. Stoja za tým veľmi šikovní ľudia, ktorí si zaslúžia za tú organizáciu potlesk.

Celý príspevok hovorím len o blate. Tento príspevok by bol však dosť slabý, keby tu nebolo práve toto video, kde môžete vidieť celé jedno kolo na tej trati:

A na budúci rok určite nejdem. 😊